Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%25
Materyalizmin Tarihi ve Günümüzdeki Anlamının EleştirisiBaşlangıç'tan

Materyalizmin Tarihi ve Günümüzdeki Anlamının EleştirisiBaşlangıç'tan Kant'a Kadar2 Cilt Takım

Tükendi
Liste Fiyatı : 40,00 TL
İndirimli Fiyat : 30,00 TL
%25 indirimli
Materyalizmin Tarihi ve Günümüzdeki Anlamının EleştirisiBaşlangıç'tan Kant'a Kadar2 Cilt Takım
Materyalizmin Tarihi ve Günümüzdeki Anlamının EleştirisiBaşlangıç'tan Kant'a Kadar2 Cilt Takım
Sosyal Yayınları
30.00
... Lange'nin bu kitabının felsefe tarihi açısından diğer önemli bir yanı, Antik Yunan felsefesi hakkındaki geleneksel anlayışa çok aykırı düşen ve ilk ortaya konduğu günden bu yana bir hayli taraftar kazanmış olan bir tavrın ilk örneğini oluşturmasıdır. Sözünü ettiğimiz geleneksel anlayışa göre Yunan felsefesi Sokrates-öncesi filozoflarla karanlıktan sıyrılarak ilk ve çocukluk dönemini yaşamış, Atina okulu yani Sokrates, Platon ve Aristoteles'le birlikte gelişmesinin doruk noktasına erişerek en olgun meyvelerini vermiş ve Epikuros, Stoacı okullarla birlikte bir gerileme dönemine girerek canlılığını kaybetmiş ve sonunda yeniden karanlığa dönmüştür. İşte Lange bu görüşe kesin bir biçimde karşı çıkarak Sokrates, Platon ve Aristoteles tarafından temsil edilen Atina okulu felsefesinin Yunan felsefesinin gelişmesinde bir doruk noktası olması şöyle dursun, Sokrates-öncesi felsefenin çeşitli alanlarda gerçekleştirmiş olduğu ilerlemelere karşı "felsefeye-aykırı düşüncenin bütün eski yanlışlarını yeni bir form altında ortaya koymaya çalışan kelimenin en kötü anlamında bir tepki" olduğunu ileri sürer: Bu 'tepki' Sokrates-öncesi felsefenin, doğal olayları değişmez, mutlak yasalardan çıkarmasına, doğada zorunluluğa ancak istemeyerek bir yer veren insanbiçimci bir akılla karşı çıkmıştır. Yine bu tepki Sokrates-öncesi felsefenin mekanizmine, en parlak biçimleri altında bile ancak sığ bır insanbiçimciliği gizleyen bir erekbilimle karşı çıkmıştır. Yine bu tepki, Sokrates-öncesi felsefenin insan zihninin ilk kez gerçekten kalıcı bir değer taşıyan kavramlara yükselmesini sağlayan matematik ve fizik incelemeleri tercihine, ahlakın lehine olarak doğa araştırmalarını tamamen bir yana bırakmakla karşılık vermiştir. Kısaca Atina okulu hemen hemen her alanda Sokrates-öncesi Yunan felsefesinin gerçekleştirmiş olduğu ilerlemeler karşısında tam bir gerilemeyi temsil eder..

Eserimizin bölümlemesi içinde Kant'a tahsis ettiğimiz üstün yer, bugün (bundan aşağı yukarı sekiz yıl önce) onun ilk yayınlanışı sırasında gerektirdiğinden çok daha az bir haklı çıkarmayı veya sadece basit olarak açıklamayı gerektirmektedir. Gerçi ta o zaman da ülkemizde romantik felsefenin geri çekilişi artık uzun zamandan beri kesinleşmişti. Nasıl yenik bir ordu etrafına göz gezdirip tekrar toparlanabileceği ve kendisini yeniden düzene sokabileceği sağlam bir nokta ararsa, aynı biçimde sözünü ettiğimiz dönemde felsefe dünyasında her tarafta şu söz duyuluyordu: "Kant'a geri dönelim.". Bununla birlikte ancak şu son yıllarda ciddi olarak Kant'a geri dönüldü ve Könisberg'li büyük filozofun bakış açısının temelde bu vesile ile hala asla haklı olarak artık aşılmış olan bir bakış açısı olarak nitelendirilemeyeceği ortaya çıktı. Tersine bugüne kadar bütün filozoflar içinde sadece Aristoteles'in kendisiyle onurlandırılmış olduğu en ciddi incelemeler yardımıyla Kant'ın sistemi içine nüfuz etmek zorunludur...
(Önsöz'den)
  • Açıklama
    • ... Lange'nin bu kitabının felsefe tarihi açısından diğer önemli bir yanı, Antik Yunan felsefesi hakkındaki geleneksel anlayışa çok aykırı düşen ve ilk ortaya konduğu günden bu yana bir hayli taraftar kazanmış olan bir tavrın ilk örneğini oluşturmasıdır. Sözünü ettiğimiz geleneksel anlayışa göre Yunan felsefesi Sokrates-öncesi filozoflarla karanlıktan sıyrılarak ilk ve çocukluk dönemini yaşamış, Atina okulu yani Sokrates, Platon ve Aristoteles'le birlikte gelişmesinin doruk noktasına erişerek en olgun meyvelerini vermiş ve Epikuros, Stoacı okullarla birlikte bir gerileme dönemine girerek canlılığını kaybetmiş ve sonunda yeniden karanlığa dönmüştür. İşte Lange bu görüşe kesin bir biçimde karşı çıkarak Sokrates, Platon ve Aristoteles tarafından temsil edilen Atina okulu felsefesinin Yunan felsefesinin gelişmesinde bir doruk noktası olması şöyle dursun, Sokrates-öncesi felsefenin çeşitli alanlarda gerçekleştirmiş olduğu ilerlemelere karşı "felsefeye-aykırı düşüncenin bütün eski yanlışlarını yeni bir form altında ortaya koymaya çalışan kelimenin en kötü anlamında bir tepki" olduğunu ileri sürer: Bu 'tepki' Sokrates-öncesi felsefenin, doğal olayları değişmez, mutlak yasalardan çıkarmasına, doğada zorunluluğa ancak istemeyerek bir yer veren insanbiçimci bir akılla karşı çıkmıştır. Yine bu tepki Sokrates-öncesi felsefenin mekanizmine, en parlak biçimleri altında bile ancak sığ bır insanbiçimciliği gizleyen bir erekbilimle karşı çıkmıştır. Yine bu tepki, Sokrates-öncesi felsefenin insan zihninin ilk kez gerçekten kalıcı bir değer taşıyan kavramlara yükselmesini sağlayan matematik ve fizik incelemeleri tercihine, ahlakın lehine olarak doğa araştırmalarını tamamen bir yana bırakmakla karşılık vermiştir. Kısaca Atina okulu hemen hemen her alanda Sokrates-öncesi Yunan felsefesinin gerçekleştirmiş olduğu ilerlemeler karşısında tam bir gerilemeyi temsil eder..

      Eserimizin bölümlemesi içinde Kant'a tahsis ettiğimiz üstün yer, bugün (bundan aşağı yukarı sekiz yıl önce) onun ilk yayınlanışı sırasında gerektirdiğinden çok daha az bir haklı çıkarmayı veya sadece basit olarak açıklamayı gerektirmektedir. Gerçi ta o zaman da ülkemizde romantik felsefenin geri çekilişi artık uzun zamandan beri kesinleşmişti. Nasıl yenik bir ordu etrafına göz gezdirip tekrar toparlanabileceği ve kendisini yeniden düzene sokabileceği sağlam bir nokta ararsa, aynı biçimde sözünü ettiğimiz dönemde felsefe dünyasında her tarafta şu söz duyuluyordu: "Kant'a geri dönelim.". Bununla birlikte ancak şu son yıllarda ciddi olarak Kant'a geri dönüldü ve Könisberg'li büyük filozofun bakış açısının temelde bu vesile ile hala asla haklı olarak artık aşılmış olan bir bakış açısı olarak nitelendirilemeyeceği ortaya çıktı. Tersine bugüne kadar bütün filozoflar içinde sadece Aristoteles'in kendisiyle onurlandırılmış olduğu en ciddi incelemeler yardımıyla Kant'ın sistemi içine nüfuz etmek zorunludur...
      (Önsöz'den)
      Stok Kodu
      :
      00000IDE62769-62769
      Boyut
      :
      16.0x24.0
      Sayfa Sayısı
      :
      393
      Çeviren
      :
      Ahmet Turan Arslan
      Kapak Türü
      :
      Ciltsiz
      Kağıt Türü
      :
      3. Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
  • Taksit Seçenekleri
    • Akbank
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      -   
      -   
      2
      15,00   
      30,00   
      3
      10,00   
      30,00   
      4
      7,88   
      31,50   
      5
      6,36   
      31,80   
      6
      5,35   
      32,10   
      7
      4,63   
      32,40   
      8
      4,09   
      32,70   
      9
      3,67   
      33,00   
      Cardfinans
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      -   
      -   
      2
      15,00   
      30,00   
      3
      10,00   
      30,00   
      4
      7,88   
      31,50   
      5
      6,36   
      31,80   
      6
      5,35   
      32,10   
      7
      4,63   
      32,40   
      8
      4,09   
      32,70   
      9
      3,67   
      33,00   
      Garanti Bankası
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      30,00   
      30,00   
      2
      15,00   
      30,00   
      3
      10,00   
      30,00   
      4
      7,80   
      31,20   
      5
      6,30   
      31,50   
      6
      5,30   
      31,80   
      7
      4,59   
      32,10   
      8
      4,05   
      32,40   
      9
      3,63   
      32,70   
      İş Bankası
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      -   
      -   
      2
      15,00   
      30,00   
      3
      10,00   
      30,00   
      4
      7,88   
      31,50   
      5
      6,36   
      31,80   
      6
      5,35   
      32,10   
      7
      4,63   
      32,40   
      8
      4,09   
      32,70   
      9
      3,67   
      33,00   
      Yapı ve Kredi Bankası
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      -   
      -   
      2
      15,00   
      30,00   
      3
      10,00   
      30,00   
      4
      7,88   
      31,50   
      5
      6,36   
      31,80   
      6
      5,35   
      32,10   
      7
      4,63   
      32,40   
      8
      4,09   
      32,70   
      9
      3,67   
      33,00   
Kapat